Nya hits!

I går lyckades vi pricka in två nya ställen som båda visade sig vara pang bra! Vi inledde kvällen på den lilla lilla Marokanska restaurangen El Wajh, man bör inte ha bråttom när man är där men maten var helt klard värd att vänta på! Jag och Yvonne beställde in en flaska vin, jag smakade och kände att åh 17 Petra nu har du inte gjort ett bra val, men efter att Yvonne och Calle också hade smakat skickade vi ut flaskan. Det är första gången jag har gjort det, även första gången jag någonsin sett någon göra det över huvudtaget..!


Efter middagen hoppade vi in i en taxi hemmåt och stannade för en drink på Urbn Hotel som jag blivit tipsad om, ett av de bättre tipsen jag fått måste jag säga. Hotellet ligger inklämt mellan några fallfärdiga lanehouse typ 10 min från oss och inhyser 1 restaurang, 1 innomhusbar, 1 takterass bar och en innergård - allt så himla läckert! Vi ville bara stanna, hyra ett rum och vakna upp där nästa dag, men det var lite pricy så vi nöjde oss med några drinkar!


När solen och värmen kommer om ett par veckor kommer de lätt vara där vi spenderar den mesta av vår lediga tid!


Idag ska Tobias spela squash med Deloitte Nathan och jag ska handla skurmedel på Carrefour, vi lever i ett mycket jämnställt förhållande. Eller så är det helt själv valt då det inte är jätte kul att gå med Tobias på Carrefour, jag vill in, handla och ut så fort som möjligt. Han tycker mer att det är ett äventyr och vill titta, klämma och lukta på allt i hela affären och då den har samma storlek som en ICA Maxi tar det en hel evighet. Sen tror jag vi ska spaa (stavas det så? Eller spa-a? Vad är skrivregeln för "-", när använder man det vs. mellanslag eller skiver ihop?) resten av dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0