Spana in Spanarna!

Nagot de ar bra pa i Kina ar att skapa arbetstillfallen, igar pa vag till jobbet sa holl de pa att kapa grenar pa trad som vaxer langs en alle pa en ganska trafikerad vag - speciellt i rusning. Eftersom de gjorde detta just i rusning sa behovdes det x antal personer som holl koll pa trafiken och en mangd gubbar som kapade grenarna sa att det skulle ga undan..! Gillar det anda, lider med kineserna den dagen da effketiviseringen kommer till stan..!



Idag var det varmt ute, gick i klanning, kavaj och trench till jobbet. Efter 20 min akte kavajen av, 10 min senare var jag tvungen att knappa upp jackan och innan jag jag in pa kontoret var jag tvungen att bara ga i min kortarmade klanning for jag var sa varm..! 16 grader stod temometern pa, i morse hade jag vinterjacka pa mig..!

Idag ar var ayi hemma, sist tvattade hon allt tillsammans och ar inte sa sugen pa att fa allt vitt rosa sa la en lapp pa tvattkorgen till henne i morse.



Vad skulle man gora utan Google translate?

Lovade ju er en hemlis idag, pa grund av segt visakontor blir det inte sa. Men har kommer en hint..!



Efter att ha lyssnat sonder Filip & Fredrik och P3 Dokumentar behovde jag nagot nytt, Ebba tipsade mig da om Spanarna i P1. Kanske det basta tipset efter Filip och Fredrik, jatte kul och perfekt att lyssna pa nar man jobbar! Att det sen finns ett jatte arkiv ar ju bara fantastiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0