En ledig tisdag!

Min mobil var hemma, hemska tanke om den inte hade varit det..!

I måndags kväll bjöd Isabelle in till valborgsfirande på ett supermysigt hak som ligger ett stenkasst från oss, Dvina (Yangping lu/Wuding lu). Bilder kommer när jag kan läsa simkortet i kameran. Kommer lätt att gå tillbaks, hela taket var täckt av vinflaskor som de hade gjort om till lampor!

I går var en ledig dag i Kina med, precis när jag hade gått upp så kommer vår ayi och börjar rumstrera om så gick ner till Baker & Spice för en kaffe och väntade på att hon skulle bli klar så man kunde gå hem igen.


Sen blev en tur till fejkmarknaden med tjejerna men tyvrärr hittade jag inte väskan jag ville ha. Får åka till Hong Kong snart igen för att införskaffa en! Har länge letat efter ett lunchställe i närheten av fejkmarknaden och igår visade Yvonne oss ett jätte gott thaihak med mysig takterass, Lapis Cafe.


Har kommit en hel del nya frukter till stan, Isabell introducerade mig för en ny favorit, smakar lite som björnbär men är lite syrligare.



Kvällen avslutades med planeringsmiddag på en lokal Indier inför helgens efterlängtade resa till Mogashan!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Som sagt - du verkar ha det jobbigt....!

Undrar hur många matställen som finns i SH? Tar man summan minus några stycken har du nog besökt de flesta snart.



2012-05-02 @ 07:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0