Vad ska man säga?

Herregud vad jag vill ha semester! Solen gassar och här sitter jag på en kontorsstol, dålig kombination. I Sverige är man ledig idag, inte här och hade man varit det hade man fått jobba i helgen för att kompensera. Det är så det funkar här, är man ledig en veckodag måste det kompenseras med att jobba en helgdag så summa sumarum är man inte ledig något...! Kina i ett nötskal.

Igår gick jag till affären för att handla mat, tur att jag inte planerade att köpa kött..!


Slår vad om att slaktaren petade sig i näsan med sina långa naglar samtidigt som han slaktade.

Så, en ny underbar dag i Shanghai! Tobias skjutsade mig till T-banan på cykeln i morse, det är alltid lika kul! Lite mina 10 min of fame, herre gud vad folk stirrar! Nästa gång ska jag köra Silvia vinken hela vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0