Boa

Idag ska jag handla vakumpåsar till våra täcken, handdukar och lakan så att vi kan få med oss allt hem. Efter att vi köpte bordet och stolarna samt kollat på lampor igår så kan man ju inte annat än att längta till att få komma hem och göra i ordning i vår fina lägenhet! Kanske möblera om lite, sätta upp julbelysning, köpa blommor och göra saker i ugnen! Hemma kan man ibland känna sig lite internationell, har rest mycket, har saker från olika länder och tycker att det finns roligare saker än falykorv och stuvade mackaroner. Men när jag väl bor utomlands känner jag mig så svensk att det blir kortslutning, älskar falukorv, drömmer om fil, längtar efter att gå hem på natten på tomma gator och kan inte tänka mig något trevlgiare än att grilla en sommarkväll. Är väl förmodligen därför jag fått svåra cravins efter Svenskt Tenns produkter.
I dagsläget ser jag inget som skulle passa bättre på vårt nya bord
 
Denna mellan våra ljusstakar som jag köpt med mig hem härifårn på köksbordet... Fäller nästan en tår för hur fint det skulle bli!
 
 
Nog om det, 2,5 veckor kvar här och därför kommer här en kinesbild
Det är ju viktigt att ingen tar din parkering under dagen, därför paxar vi den med en cykel, en stol och en domkraft. Funkar det? Är det verkligen ingen som kommer och helt sonika flyttar på dem? Vad händer om man skulle göra det? 
 
Vi såg en ny film igår, Margin Call, handlade om timmarna innan finanskrisen och var faktiskt riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0