Och vinnaren är...

PETRA & TOBIAS!
Vi vann auktionen på Tradera och när vi kommer hem ska vi åka och hämta vårt nya köksbord för ynka 300kr! Ibland har man tur alltså!
Lite sandpapper på det här och in med iläggsskivan ska ni se att vi snart kommer att hosta en middag för 6 

Ber om ursäkt för min bloggbrist på sista tiden, men här kommer en lite sammanfattning över vår sista vecka i Shanghai!
 
I lördags gick vi igenom alla småbutiker på Shaanxi, Julu & Changle lu, målet var att hitta en jacka till Tobias men lyckan uteblev tyvärr. Hittade dock en butik som hade så fina grejer, Identity tror jag den heter. De har en butik i Hong Kong också och denna var minst lika mysig som den för er som varit i den i HK. 
Tänk om man hade levt på Dr Queen-tiden.. oh my!
 
Blev luch på Bankura, har ni någonsin sett någon tvätta sallad så här omsorgsfullt? 
 
Middagen fick bli en spontanare på Mercato, en relativt nyöppnad italienare på Three on the Bund. Mysig och god mat till en bra peng för det läget! Om ni bokar bord så be att få ett fönsterbord, och boka i tid! Vi hade grym tur när vi bokade samma dag, fick bord vid pizzabaren men blev "uppgraderade" väl där. Pizzabaren är dock ganska mysig den med! 
Pizzabaren
 
 Igår tog jag en sista repa till Asobio, tror deras bästa kund lämnar landet nu... Kommer sakna dem! Men ska bli skönt för egot att kunna återgå till S & M istället för att bara titta på L!
 
Just ja, måste berätta när DHL kom till oss i går morse och skulle hämta våra kartoner. Vi har 5st kartonger i normalstorlek, en stor och ett platt paket där vår marmorbordsskiva ligger. DHL killen lastar på samtliga kartonger på en sån lite pall på hjul som man har i matbutiken, överst slänger han upp på bordsskiva. Visade honom att jag på alla sidor på paketet har skirivit "Ömtåligt" på både kinesiska och engelska. Han nickar, går vidare och tar hela sitt lass ner i hissen, där stod jag och Tobias tysta i dörren och tittade på. Nu ligger skivan i såväl frigolit som bubbelplats så den borde hålla men kommer inte kunna slappna av helt förän jag ser det med egna ögon. Fasiken, skulle inte varit hemma när de kom...
 
Idag ska jag kolla om jag hittar en nutcracker, hittade jätte fina på julmarknaden i helgen (inte de på bilden) men Tobias tyckte de var fula som stryk så blev inget köp. Nu är han på jobbet och jag själv på stan så då kanske det lyckas följa med en hem! 
 
Sen står kemtvätt, manikyr & pedikyr på schemat, följt av en sorglig hejdå middag med de bästa Shanghaivännerna. För om 25 timmar kommer Ryan och hämtar oss för att köra oss till Pudong airport, Stockolm here we come! 
 
Stockholm Stockholm stad i världen
Stockholm Stockholm världens stad!
Stockholm Stockholm här i härden (?)
Stockholm Stockholm gör mig glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0