Shop till you drop!

I droped! 
 
Började dagen med att be min underbara kollega Sissi att gå lös på Taobao åt mig. Som svensk fick jag henne till att ordna bytesrätt på alla, hon tyckte det var lite konstigt.
"Antingen vill du väl ha dem eller inte?"
"Om de inte passar kan det ju vara bra att kunna lämna tillbaks"
"Känner du ingen med mindra fötter som kan köpa dem i så fall"
 
Ibland undrar jag om en kines ens har tagit orden men i sin mun. Såklart jag känner folk med mindre fötter som kan tänka sig köpa 1000tals kronors skor för 300kr. Men, nu hoppas att det inte blir så utan att jag får flytta hem med stans fetaste skogarderob! 
 
Acnes pistols, 5 år efter alla men va 17. 
 
Miumiu
 
Miumiu
 
Inser att Miumiu är ett märke helt i min smak, synd att det inte ligger i min plånboks smak. Förutom här så såklart!
Avslutar med Isabel Marant som ett steg i ledet mot ett mer rockigare jag, man vet inte hur det går då jag kan  kvala in som en av de mest orockiga i världshistorien. Men jag jobbar på det. 
 
Efter jobbet möttes jag och Tobias upp för at kolla på möbler eftersom vi nu fått reda på att vi får flytta hem med mer än 8 väskor. Från och med nu kan vi bjuda hem ett 2st på middag utan att be dem sitta på golvet, två stolar och ett bord - check!
 
Det var det i shopping väg, vi firade på kalaset på Mr. Willis senaste bidrag på Shanghais restauranghimmel - Henkes. Maten var helt ok, men mer ett soft ställe för vin och plock. Som vinutsvulten expat i Kina kan jag verkligen rekommendera deras röda på glas under happy hour (17-19), fab! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka snygga skor!!

2012-11-08 @ 15:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0