Totalförvirring i rusningstrafik och ösregn

07.00: Jag går upp, äter god frukost, duschar och känner mig extra på G då det är min sista dag
07.50: Går i ösregnet tillsammans med 1000 andra paraplyer
08.05: Väl vid T-banan inser jag att jag har glömt min dator, vänder om. Kommer som tur var bara 50m innan jag inser att jag lämnade ju datorn på jobbet igår.
08:30: Kommer halvvägs med T-banan innan jag inser att jag tömde ju min väska på alla nyklar som jag inte visste var det var. Då åkte nykeln till låndan på jobbet där jag har datorn med. Jag vänder om och hämtar nyckel - det ösregnar fortfarande.
09.00: Hemma och hämtar nykeln och går sen ut i regnet igen i jakt på en taxi
09.15: LYCKA! Får tag i en taxi
10.00: Ganska många bilar på gatan så tar 45 min till jobbet - MEN jag kom fram.
 
12.00 Lunch, har med mig en delikat yoghurt där man får en påse med yoghurt i locket. Upptäcker att någon jävel har tagit min honung. 
 
Detta är vad jag kallar en makalöst trevlig förmiddag. 
 
Som sagt, min sista dag i dag. Ska firas med ett glas bubbel och middag med gruppen på Goga. Kan bli en sväng förbi källarbaren på Peninsula för att runda av kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0