Två veckor kvar!

2 veckor kvar nu!! Om inte SAS fuckar upp vill säga! Min bror frågade igår vad jag längtar mest efter, man kan ju tro att det är något konstigt men kom fram till att det är följande
1. Promenad på Djurgården
2. Handla mat i en ren och fin affär
3. Titta på nyheterna samtidigt som jag läser DN
Torsdagen den 29e kommer därför se ut såhär: Skatteverket, promenad på Djurgården, handal mat på Sabis Fältan, köra hem möbler, titta på nyheterna och läsa tidingen med ett glas champagne. 
LÄNGTAR!!
 
Vet inte om ni såg Solsidan i söndags, även fast det inte har fått så bra kritik hemma måste jag säga att jag ger den 5+ av 5 möjliga. Älskar det! Alla har vi väl en sån där lyckans ost på FB, varför håller folk på så? 
 
Hur länge satt personen och funderade på formuleringen till statusen ovan? Har insett att det är endast folk över 40 som skriver sånt här, alla ni över 40 som läser denna blogg, ta nu inte illa upp. Men kan inte ni säga till alla era vänner att sluta hålla på så här, det är ingen som bryr sig och för att vara "frank" som Fredrik Reinfeldt säger. Det är även ni som gillar "gillla om..." bilder, sluta med det också. Förutom detta är ni underbara alla 40+are!
 
Tobias är ute och reser denna vecka, själv genomför jag en konkurrensanalys på jobbet så har betat av några lyxshoppingscentrum i veckan. Ni anar inte hur mycket brutal "lyx" det finns att köpa här, man tittar på prislappen både två och tre ggr för att verkligen se så man läste rätt första gången. Hittade en gul diamantring model Glitter-produkt-som-går-direkt-till-REA-lådan, 13 miljoner. 13 miljoner. Ska se om jag vågar ta några bilder idag som jag kan lägga upp här sen, men man får ju onda ögat när man kommer in i vanliga skor och håret stripigt hängande från huvudet så inte alltid man vill stanna för länge i butiken. Förstå hur kul det skulle vara om de nekar en i dörren för att man inte var tillräckligt lyxigt klädd! 
 
Gick in på Emergency Compliment som jag visat tidigare, sidan där man får random slumpade uppmuntrande sägningar, i morse fick jag denna
 
Kom då och tänka på världens bästa rengöring för silversmycken som jag hittade i somras.
1. Koka upp vatten
2. Täck botten och kanter med folie och strö bakpulver i botten
3. Placera smycket på bakpulvret och häll på mer bakpulver så att det täcker smycket
4. Häll på kokande vatten och låt det stå tills vattnat svalnat
Skinande rent och såväl bättre som enklare än alla dyra rengöringsmedel som finns att köpa! Någon som har ett liknande husmorsknep för mässing? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0