Boråstapeter

Alla stör vi oss på olika saker, jag stör mig obeskrivligt mycket på dåliga hemsidor. Speciellt om hemsidans avsändare är ett etablerat seriöst företag. Boråstapeter har just nu en tävling på många inredningsbloggar där man kan vinna tapeter från deras senaste kollektion Wallpapers by Scandinavian Designers. Eftersom vi ska göra om i hallen hemma tänkt jag att jag skulle vara med, men nej. Kommer aldrig bli kund hos dem, nu ska jag visa hur kundvänlig deras fina hemsida är.
 
Startsidan: Det känns relevant att klicka på den vänstra bilden för att se kollektionen, finns ju tom en markerad länk, "Kollektionen"
 
"Kollektionen": Ingen av bilderna är klickbara, allt man kan klicka på är en instruktion om hur man tapetserar. Det är ju bra, men jag vill ju se vad jag ska tapetsera! Klickar runt men hittar inget, går tillbaks till startsidan, känner mig ganska dum. Vad är det alla andra hittar som jag inte ser? 
 
Klickar på den andra stora bilden, "Provtapetsera". Känns dock lite irrelevant eftersom jag inte vet vad jag ska tapetsera med...
 
"Provtapetsera": Vad vill de att jag ska tapetsera med? Finns ju bilder? Nu är jag riktigt irriterad, så här dum är jag int., Var fan är bilderna på tapeten?! Skickar länken till Tobias, hittar han några bilder? Han får upp detta
 
Det visar sig att har du sidan inställd på engelska så ser du inga bilder (OBS, det är fortfarande bara i "Provtapetserar läge" man kan se bilderna.) I det svenska läget går det heller inte att provtapetsera med alla tapeter utan bara ett fåtal utvalda, resten får man nöja sig med en provbild pa 0.5x1cm bild på.
 
Hej, mitt namn är Petra, jag skulle vilja ha 10 rullar av er tapet för 800kr/rullen. Jag hoppas det blir bra eftersom jag bara sett 0.5x1 cm prov på tapeten. NOT! 
Sjukt vad många kunder de måste få!
 
Förmodligen bryr ingen av er som läser detta om denna lilla irritation, men var bara tvungen att skriva av mig. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela Persson

Hej,

Jag heter Mikaela Persson och jobbar som marknadsassistent på Boråstapeter. Vad tråkigt att du inte tycker att vår hemsida är något vidare bra i dagsläget, men jag kan meddela att vi har ett ny på gång, den lanserar i slutet av året.

Det ska gå att tapetsera med alla våra tapeter, man drar de upp mot väggen Man kan även trycka på förstoringsglaset så man kan se mönstret i större format. Kontakta mig gärna via mail [email protected].

Trevlig helg!

Mikaela Persson Boråstapeter

2012-10-26 @ 10:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0