Ers majestät

Sveriges kungahus:
Drottningen som har bott i Sverige längre än de flesta, pratar som hon kom i går.
Kungen som ju mer jag tänker på honom inte vet om han är på riktigt. 
Victoria som är 110% förprogramerad av en bandspelare
Daniel, en gymägare från Ockelbo
Carl-Philip. So far den enda vettiga och mänskliga i kungahuset. Tilll skillnad från övriga i kungahuset skrev han i förlovningsgratulationerna: Jag önskar min syster lycka till. De andra kallade sitt barn/syster för prinsessan Madelein.
Prinsens flickvän (Namn?), en fd Slitz modell
Madelein: 30 år förlovad två ggr, jetsettare som jobbar med "charity" 
Henns blivande man: Rikemansson och bad boy från Manhattan. 
 
Kan vi inte införa lite regler för hur de får vara och betee sig? Jag vet att man säger att man ska modernisera, men ska man göra det kan man lika gärna ta bort kungahuset. Det kommer aldrig bli modernt med en familj som föds för att leva på ett slott, varje år bli avmålade i olja och inramade i guld, inte får ha åsikter, frekvent klä sig i tiara och ordrar, stå på en balkong och vinka till folket. Antingen tycker jag att kungahuset ska betee sig som Madelein: lev i lyx, spendera pengar som det inte fanns någon morgondag, ha betjänter och umgås bara med svinrika, "jobba" med välgörenhet och fäll en tår för det, vinka till folket när ni firar - det är trots allt vi som betalar för er. ELLER, ta bort dem. Ha en årlig tävling om vem som får bo i slottet och leka kunglighet, "Årets Svensk". Kommer garanterat ge landet mer PR och besök än vad kungahuse idag skapar. Som det ser ut nu ser jag inte att man kan ha ett bättre underlag för en briljant komedi. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0