Finns det hjärterum finns det...

Lyssnade på Sommar Rolf Ekérus i morse, vet inte om jag tyckte det var så bra men vilken mysig röst han hade. Vissa människor skiter man ju lite i vad de säger, de kan bara få prata på för att rösten är så mysig! Lite som David Attenborough som pratar till alla BBC naturdokumentärer, jag myser!
 
När man scannar av "bloggspace" kommer man alltid in på bakbloggar, dessa fashinerar mig. Hur fasiken har folk tid att baka, jag menar det är ju inte alla som jobbar med bakning, många har ett normalt jobb och bakbloggar vid sidan av. Sen räcker det ju inte bara med att de bakar själva grejen, det lindas in i fina förpackningar, tas snajdiga bilder och postas tillsammans med recept och hela faderullan. Men, jag tackar och tar emot. När jag kommer hem och får en ugn vet jag ju vart jag ska leta efter recept i alla fall!
Pinkpastry
Mskafferi
 
 
Läste SVD igår
Jag förstår dem, skulle kräva pengarna tillbaks om jag hade betalat multum för ett fint hotell, kommer ner till frukosten och så sitter Kina där oc hrapar och spottar. Nu kanske ni tänker att nej men så gör inte rika resande kineser. Jag talar av egen erfarenhet - de är de värsta. 
 
Köpte pärlor igår när jag egentligen var på jakt efter små "diamanter" som lossnat från min klocka. Är väl ett år efter med döskallar, men tänkte sy en klänning och sätta dessa på. Mamma, är du intresserad av pärlor av denna typ kan du hojta så fixar jag. 
 
Det var ett sjukt oväsen på kontoret igår 
No wonder, 5 st cementbilar hängde nedanför fönstret. 
 
Att det gör ont i rumpan av att bli skjutsad är väl ingen nyhet, undar ju därför varför denna lösning inte spridit sig som en löpeld...
 
Tunnelbanan till jobbet i morse, denna bild är tagen på perongen precis när dörrarna går igen. Dvs folket på denna bild är vi som inte fick plats på tåget. I 45 min varje dag känner jag mig som en sardin i en konserv.
 
Vi behöver en lampa i vårt vardagsrum, just precis denna skulle passa perfekt. Prislapp? 57.680kr. 57.680kr för en lampa?! En lampa!! Tur att vi har en lampmarknad här, 700RMB skulle jag gissa på. Man måste ju älska Kina ibland ändå!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj nu ska jag baka i helgen, rapporterar sedan hur det blev.

2012-10-11 @ 10:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0