Njutningsidé

Har inte, och vet inte om jag någonsin kommer, fira Halloween. Tycker hela grejen med den högtiden är lite konstig som Svensk. Hur som, om jag skulle det skulle det se ut så här.
 
 
Så det var veckans inredningstips! Nu till veckas craving - en ugn!!
När jag flyttar hem ska jag baka, gratinera, värm och göra allt annat man gör med en ugn tills grannarna klagar på os. Inte en dag ska gå utan att jag satt på ugnen. Tycker det är ganska kul att blogga och har därför tänk på vad jag ska blogga om när jag kommer hem. Dagens Ugn kanske vore en ny blogg att starta... Har även funderat på en resturangblogg, läser massa bloggar och det är så många som får gratisgrejer om de skriver om ett ämne tillräckligt intensivt. Ex de som matbloggar får nya produkter skickade till sig, inredningsbloggar får produkter från inredningsföretag och modebloggar får gratiskläder. Lagar inte tillräckligt fancy mat (men kanske skulle funka om man bara använder ugn), är inte en person som kan skriva en uppsats om en ny vas och bryr mig för lite för att skriva om mode. Men äta gott, service och upplevelser, I like! Tänker att om jag börjar skriva om restauranger kanske jag får gå på dem gratis, typ som en "folkets finsmakare". Kan ju inte bedöma massa konstiga saker som unika smaker, kvalité på linnedukarna osv, mer om det är gott/äckligt, trevligt/otrevligt, rent/smutsigt, mysigt/stökigt. Tror kanske det skulle funka. Låt mig återkomma i fråga. Btw, klicka på bilden så får ni recept på gratinerade musslor.
 
Nu lite Kina. Jag och Tobias åkte taxi hem från jobbet igår, det är vanligt att man sitter fast i kö här och vår taxichafför verkade inte ha något emot det
Då kunde han ju klia sig med sin klipinne!
 
När man är gravid här är men väldigt försiktigt, eftersom de bara får ha ett barn är detta fullt försåligt. Man har inte klackar på skorna, man dricker inte kaffe, man sminkar sig inte, man är även rädd för strålning. Pga strålningen har de på sig ett förkläde som ska stoppa strålningen för att nå magen.
Det går att köpa förkläden i alla prisklasser, det ena fulare än det andra. Jag undrar, hur ställer de sig till den strålningen som deras mobil som ligger i fickan innanför förklädet avger när den ringer? Vilken strålning är det egentligen de skyddar sig mot? Måste fråga någon någon gång, det är rimligt att de inte vet det nämligen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0