Sockerchock!

När vi kom till Shanghai hade de kommit 4 våningar med detta bygge, ibland går det undan! Men jag undra, hur 17 får de ner lyftkranarna från taket när de är klara?!
 
Blir väldiga kontraster när man vänder sig om och ser detta
 
 
Vi har bestämt oss för att maxa Shanghai nu när det inte är en evighet kvar, igår gick vi därför till Peninsula för Afternoon tea - sockerchock! 
 
Men gillart, små söta mackor toppade med rosa konstverksbakelser, te i silverkanna och stråkar i bakgrunden. 
 
Tobias med såklart!
 
Vissa passade dock på att ta en nap, kolla han längst bort. De framför är typiska kineser, de håller konstant på med sina mobiler, tar kort paå sig själva och surfar runt.
 
På vägen hem hittade vi en sjukt suspek museeum, handlade om ögon. Några TVs, brev om ögon och två statyer.
 
 
 
Nu lite kinesknas. Jag har inte full insyn i hur det funkar med blöjor, men har man inte det för att barnen inte hinner säga till när det är dags? I Kina har man inte blöjor, hur gör de?
 
Jag kan ju också få frispel när det inte går vägen, men att slå hål i taket för att få upp en sladd känns ju lite drastiskt...
 
Smal som en sticka springer hon paå löpbandet med händerna över huvudet i typ 20 min. Bara jätte konstigt.

Kommentarer
Postat av: Lena

Gud vad jag kommer att sakna dina härliga bilder och kommentarer när ni flyttar därifrån! Du får fortsätta att betrakta Stockholm med dina ögon. Söt vit blus du har på cafét - till salu?

Kram

2012-10-15 @ 20:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0