Svartklubb

Har verkligen varit en lustig helg, jag och Tobias har gjort massa saker men samtidigt ingenting typ.
 
Fredag
Vi skulle äta krabba med några men då det var lite kyligt (under 25grader) ute kunde de tyvärr inte äta det. Lite udda "bortförklaring" men tydligen fullt normalt för en kines. Jag och Tobias gick till Mr Willis för pizza i stället.
 
Lördag
Vi började med att prova min bruklänningen, den blir så fin! Sen gick vi och handlade saker till Tobias middag, han skulle bjuda på Coq au vin (stavas det så?). Jätte gott! Men sen spårade det, Jag & Tobias fick en helkväll på stan. Vi tog en taxi ner till Fairmont Peace Hotel för att titta på några män i 100 års åldern som spelade jazz
 
Gick sen vidare till The Peninsulas "Svartklubb", om man kan bli kär i en bar så är jag det. Det var en pytte liten bar med scen, till detta fanns 4 rum/bås med soffor där minimum spend var 5000RMB, vi var lätt fattigast på stället.
 
Totalt kanske vi var 15st på stället, bara kineser förutom vi, ett jätte bra liveband och inredning som hette duga. Hajar som kom ut från väggarna, dykarklockor med nakna tjejer, björnhudar och tavlor som hängde upp och ner m.m. 
 
När man gick hem morrade King Kong
 
Kommer snarast att gå tillbaks!
Kvällen avslutade vi på M1nt, nattklubben där de har ett akvariumm med hajar i entrén. 
 
Söndag
Vaknade i morse och underade lite vad som hände igår, vi skulle ju bara laga mat och kolla på film, men vad kul vi hade det! 
 
Läste en artikel om Kinas elit, dårar
Lämnade in 2 skor för nya sulor och klackar, 50RMB - som hittat. Kemtvättade massa svåra kläder och gick till tygmarknaden för att hämta hem förra helgens skörd. Tyvärr behövde allt justeras lite så ingen kom med hem. Nu soffan och rester, King Kong tog musten ur mig igår. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0